Czy opłaca się kupować firmowe dresy?

Z kupowaniem ubrań jest podobnie jak z większością innych rzeczy. Zwykle jakość kosztuje i jeśli coś jest podejrzanie tanie, to znaczy, że prawdopodobnie nie jest najwyższej jakości. Pytanie tylko na czym producent oszczędził. W przypadku ubrań, na czym jednak można? Opcje są dwie – albo na materiale, albo wykonaniu.

Czy drogie znaczy lepsze?

Tu już odpowiedź nie jest tak prosta, jak wcześniej. Bo co to znaczy drogie? Czy dresy młodzieżowe dziewczęce z firmowego sklepu tak bardzo różnią się jakością od tych z sieciówki, że warto za nie zapłacić pięć razy więcej? Niekoniecznie. Uczciwa odpowiedź na pytanie, czy im drożej, tym lepiej, powinna więc brzmieć – to zależy.
Co się składa na cenę produktu?

W przypadku ubrań kilka elementów może mieć wpływ na cenę:

  • materiał, z którego zostały uszyte
  • wielkość serii danego produktu
  • koszty produkcji
  • koszty promocji
  • koszty sprzedaży.

Logiczne jest, że jeśli dresy dziewczęce młodzieżowe są dobrze skrojone, uszyte z dobrej jakości bawełny, przez wyszkolonych pracowników i nie tracą fasonu po dwóch praniach, to będą droższe niż te szyte taśmowo, ze sztucznego materiału, przez źle opłacanych wyrobników w biednych krajach. Jeśli jednak zastanowimy się, że ktoś jeszcze musi pokryć koszty reklamy, prowadzenia salonu firmowego oraz chce na tym zarobić, to może okazać się, to właśnie to wpływa najbardziej na ostateczną cenę. Może więc lepiej poświęcić trochę czasu i poszukać oferty gdzie płacimy faktycznie za jakość, a nie za firmowe metki?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *